Komentarz do art. 398 ustawy

Komentarz do art. 398 ustawy

  1. Przepis stanowi implementację art. 15 i 16 dyrektywy obronnej, z których wynika, że różne przepisy dyrektywy obronnej znajdują zastosowanie do różnych kategorii nabywanych usług, przy czym przepisy te wyznaczają minimalne standardy prawa w regulowanym zakresie.
  2. Załącznik nr I do dyrektywy obronnej wymienia 20 kategorii usług (nr 1 – 20) zwanych „usługami priorytetowymi”, do których zakupu zastosowanie mają wszystkie przepisy dyrektywy obronnej dotyczące procedury udzielenia zamówienia, czyli przepisy z art. 18–54 dyrektywy obronnej.
  3. Załącznik nr II do dyrektywy obronnej wymienia 6 kategorii usług (nr 21 – 26) zwanych „usługami niepriorytetowymi”, do których zakupu stosuje się wyłącznie wybrane przepisy dotyczące procedury udzielenia zamówienia, tj. art. 18 Specyfikacje techniczne i art. 30 ust. 3 Ogłoszenia, w zakresie, w jakim nakładają na zamawiającego obowiązek do opublikowania ogłoszenia o wynikach procedury udzielenia zamówienia w terminie 48 dni po udzieleniu zamówienia lub zawarcia umowy ramowej.
  4. Komentowany przepis przesądza, że do kategorii usług ujętych w Załączniku nr II do dyrektywy obronnej w krajowym systemie zakupów zamówień obronnych nie stosuje się tylko niektórych wymogów proceduralnych. Tym samym tylko w nieznacznym zakresie uelastycznia on procedurę zakupów usług niepriorytetowych. 
29.12.2020
29.12.2020