Komentarz do art. 75 ustawy

Komentarz do art. 75 ustawy

  1. Na podstawie art. 15 RODO osoba, której dotyczą dane osobowe przekazywane zamawiającemu w postępowaniu, ma prawo uzyskać od zamawiającego (jako administratora danych) informację, czy przetwarza on dane osobowe jej dotyczące. Jeżeli przetwarzanie ma miejsce, osoba taka ma prawo uzyskać dostęp do tych danych oraz informacje dotyczące:
    • celów przetwarzania,
    • kategorii przetwarzanych danych osobowych,
    • odbiorców lub kategorii odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności odbiorców w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych,
    • w miarę możliwości: planowanego okresu przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe – kryteriów ustalania tego okresu,
    • prawa do żądania od administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
    • prawa do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
    • źródła danych (jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od osoby, której dane dotyczą),
    • zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, oraz – przynajmniej w tych przypadkach – zasad podejmowania takich decyzji, a także znaczenia i przewidywanych konsekwencji takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą,
    • zabezpieczeń wdrożonych w odniesieniu do danych przekazanych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej (jeśli dane zostały tam przekazane),
    • zabezpieczeń związanych z przekazaniem, o których mowa w art. 46 RODO.
  2. Jeśli osoba, której dane dotyczą, skorzysta z uprawnienia dostępu do danych na podstawie art. 15 RODO, administrator danych dostarcza tej osobie kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu. Pierwsza kopia jest bezpłatna, a każda kolejna może być przekazana za opłatą w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych.
  3. Żądając informacji o danych osobowych administrowanych przez zamawiającego, osoba, której dane dotyczą, musi jednak sprecyzować, którego postępowania o udzielenie zamówienia dotyczy zapytanie. Musi ono zostać zidentyfikowane na tyle, aby zamawiający mógł je odnaleźć pośród wszystkich prowadzonych obecnie i w przeszłości postępowań. Zamawiający może żądać w szczególności podania nazwy lub daty zakończonego postępowania. Zamawiający nie ma więc obowiązku reagować na zapytania sformułowane w sposób ogólny.
11.09.2020
11.09.2020
Anna Prigan