Komentarz do art. 190 ustawy

Komentarz do art. 190 ustawy

  1. Organizacja partnerstwa innowacyjnego obejmuje kolejne etapy zgodnie z kolejnością kroków w procesie badawczo-innowacyjnym, które mogą obejmować wytworzenie produktów, świadczenie usług lub ukończenie robót budowlanych. W ramach partnerstwa innowacyjnego ustala się cele pośrednie, które mają osiągnąć partnerzy, oraz przewiduje wypłatę wynagrodzenia w odpowiednich ratach. W oparciu o te cele instytucja zamawiająca może po każdym etapie postanowić zakończyć partnerstwo innowacyjne lub, w przypadku partnerstwa innowacyjnego z kilkoma partnerami, zmniejszyć liczbę partnerów poprzez rozwiązanie poszczególnych umów, pod warunkiem że instytucja zamawiająca wskazała w dokumentach zamówienia takie możliwości i warunki skorzystania z nich.
  2. Ustanowienie partnerstwa innowacyjnego dotyczy zarówno fazy badawczo-rozwojowej, jak i etapu późniejszego, zakupu dostaw, usług lub robót budowlanych, pod warunkiem że odpowiadają one poziomom wydajności i maksymalnym kosztom, uzgodnionym między zamawiającym a wykonawcą lub wykonawcami.
  3. Zamawiający może zawrzeć umowę z więcej niż jednym partnerem, zwiększając w ten sposób szanse na uzyskanie innowacyjnego przedmiotu zamówienia zgodnie ze swoimi oczekiwaniami.
  4. Wykonawca, z którym zawarto umowę ustanawiającą partnerstwo innowacyjne, jest zwany partnerem. Nazwa ta podkreśla, jakie powinny być stosunki stron w toku realizacji partnerstwa: zasada partnerskiej współpracy gwarantuje lepsze osiągnięcie celów partnerstwa.
  5. Zgodnie z art. 207 w przypadku ustanowienia partnerstwa innowacyjnego z wieloma partnerami zamawiający wybiera najkorzystniejsze rozwiązanie lub rozwiązania, stosując obiektywne kryteria wyboru najkorzystniejszego opracowania innowacyjnego produktu, usługi lub robót budowlanych będącego wynikiem prac badawczo-rozwojowych, powstałych w ramach partnerstwa innowacyjnego, określone w opisie potrzeb i wymagań. Opis potrzeb i wymagań zawiera również informację, czy zamawiający dokona zakupu finalnego produktu – efektu partnerstwa od jednego czy od kilku partnerów.
22.12.2020
22.12.2020
Anna Prigan