Komentarz do art. 340 ustawy

Komentarz do art. 340 ustawy

  1. Przepis dotyczy sposobu ogłaszania konkursu, jak również publikacji regulaminu o konkursie. 
  2. Podobnie jak w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia, wybór publikatora do ogłoszenia konkursu zależy od wartości konkursu. Wartością konkursu, zgodnie z art. 32, jest wartość nagród oraz wartość zwrotu kosztów przewidzianego dla uczestników konkursu (ust. 3). Natomiast wartością konkursu, w którym nagrodą jest zaproszenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jest wartość tego zamówienia, wartość nagród dodatkowych, jeżeli zamawiający je przewidział, oraz wartość zwrotu kosztów przewidzianego dla uczestników konkursu (ust. 4).
  3. Tak samo jak w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia, ogłoszenie o konkursach o wartości równej progom unijnym lub je przekraczającej należy publikować w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, natomiast pozostałe zamówienia ogłaszane są w Biuletynie Zamówień Publicznych.
  4. Regulamin konkursu nie jest publikowany w publikatorach, o których mowa powyżej, ale na stronie internetowej tego konkursu. Dostęp do regulaminu musi być bezpłatny, pełny, bezpośredni i nieograniczony. Powinien on być dostępny dla zainteresowanych,  gdy ogłoszenie publikowane jest:
    • w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej – od dnia publikacji ogłoszenia,
    • w Biuletynie Zamówień Publicznych – od dnia zamieszczenia w nim ogłoszenia o konkursie.

      W obu sytuacjach, regulamin powinien być dostępny na stronie internetowej co najmniej do upływu terminu na składanie prac konkursowych. Niektóre z informacji umieszczanych w regulaminie dotyczą jednak etapu późniejszego, następującego po składaniu prac konkursowych, na przykład kryteriów oceny prac konkursowych, rodzaju i wysokości nagród, terminu ich wypłacania. Choć w praktyce zamawiający z pewnością nie będą dążyli do usunięcia regulaminu ze strony internetowej w najszybszym możliwym terminie, warto by uczestnicy zaopatrzyli się w jego kopię, aby móc w przyszłości weryfikować poprawność działania zamawiającego w przypadku pojawienia się wątpliwości w sytuacji, gdyby regulamin nie był już dostępny na jego stronie internetowej.
12.08.2020
12.08.2020
Hanna Drynkorn